28 June 2011

DogBark, Chicken Cluck and HumanTalk.

Aku benci ayam,
Sebab masa kecil dulu,
Tak semena-mena patuk kaki abang aku,
Benci paling teramat sangat,
Aku fikir abang tak buat apa-apa,
Gila apa,
Ayam terencat mungkin.

Yang pelik, 
Aku suka makan ayam.

Seumur hidup,
Tak pernah aku jumpa ayam selooser macam beliau,
Dualooser pon tak pernah,
Kalau dari segi luaran,
Aku setuju dengan budak lelaki dalam CARAH 2,
Kalau dari segi kewangan,
Aku setuju dengan I & D (bukan nama sebenar) dalam CARAH,
Tapi kalau dari segi KETUHANAN,
Aku setuju dengan beliau dalam CABLOCK.
Biar sebelum ini aku tak pernah kenal,
Tak pernah ambil tahu.

Aku dapat rasa erti kehidupan dengan lebih dekat,
Dekat sangat.
Owh, itu rupanya Ayam Fared.

Apa yang looser?
Setuju aku dengan mereka.
Siapa yang bangun pagi-pagi memekik terlolong kejut manusia solat Subuh?
Silap.
Bukan "Siapa",
Tapi "Apa".


Jadi?
Aku pasti setiap "Farid" atau "Fared" ada sesuatu yang unik, 
Tiada bandingan,
Dan istimewa.

Kehidupan adalah anugerah.

No comments:

Post a Comment